مقالات آموزشی

آبا ظروف یکبار مصرف پلاستیکی سرطانزا هستند؟

همراه ما باشید با بررسی نکاتی درباره ظروف پلاستیکی یکبار مصرف . برای خرید انواع لوازم خانه و آشپزخانه با فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل همراه باشید.

در حال حاضر ظروف یکبار مصرف که همه ما حداقل یک بار از آنها استفاده کرده ایم بسیار رایج شده است؛ زیرا دارای قیمت مناسب، راحتی استفاده، تنوع شکل ، رنگ و طرح می‌باشد. به همین دلیل خیلی از افراد در جشن ها، میهمانی ها و تولدها از این ظروف استفاده می‌کنند. اما باید بدانیم که انواع پلاستیکی آن ها باعث آلودگی محیط زیست می‌شود و سلامت انسان را به خطر می‌اندازد. همراه ما باشید با بررسی نکاتی درباره استفاده از ظروف پلاستیکی. برای خرید انواع لوازم خانه و آشپزخانه با فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل همراه باشید.

ظروف یکبار مصرف پلاستیکی

به گفته کارشناسان بهداشت این ظروف پلاستیکی اگر دارای استاندارد نباشند یا به شکل درست از آن ها استفاده نشود می‌توانند به سلامت انسان ها ضرر برسانند. به همین خاطر است که پزشکان توصیه می‌کنند زمانی که در خانه هستید و امکان شستن و ضد عفونی کردن ظروف وجود دارد، از ظروفی مثل پیرکس، چینی و… استفاده کنید. همچنین زمانی که می‌خواهید غذاهای داغ مانند :آش، کله پاچه، حلیم و.. بخرید توصیه می‌شود که با خود ظرف یا قابلمه ببرید تا خیال خود و خانواده تان از این بابت که سلامت جان کسی به خطر نمی‌افتد، راحت باشد. اگر به هر دلیلی مجبور به استفاده از ظروف پلاستیکی یک بار مصرف شدید، نکات زیر را رعایت کنید:

استفاده از ظروف شفاف پلاستیکی

طبق گفته های سازمان بهداشت و سلامت ، ظروف پلاستیکی شفاف فقط مناسب استفاده برای نوشیدنی ها و غذاهای سرد است و اگر نوشیدنی ها و غذاهای گرم در آن ریخته شود، مواد پلاستیکی لایزر موجود در این ظروف با مواد غذایی که در آن ریخته ایم حل شده و وارد بدن انسان می‌شود. که این مواد سرطانزا و مضر هستند.

استفاده از ظروف یکبار مصرف سفید پلاستیکی

همانطور که در بالا هم توضیح دادیم، غذاهای گرم ظرف مخصوص به خود را دارند. ظرف‌های یکبار مصرف سفید برای غذاهای گرم مناسب هستند؛ اما به خاطر داسته باشید که برای نوشیدنی‌های داغ مثل چای، شیر، قهوه و… مناسب نیستند و سرطانزا هستند.

عدم استفاده از ظروف یکبار مصرف رنگی

امروزه استفاده از ظروف یکبار مصرف رنگی بسیار باب شده است و در بسیاری از میهمانی ها انواع آن ها را روی میزها می‌بینیم. این ظروف خصوصا برای موادغذایی و نوشیدنی های داغ بسیار مضر هستند.

عدم استفاده از بطری های آب معدنی

خیلی از افراد از بطری های آب معدنی استفاده می‌کنند و آن را درون یخچال می‌گذارند؛ این بطری ها تا ۶ ماه باعث آلوده شدن آب نمی‌شوند ولی بعد از ۶ ماه آب را آلوده می‌کنند. همچنین بسیاری از خانواده ها از این بطری ها در فریزر یخچال استفاده می‌کنند که بسیار مضر است.

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل با امکان خرید اینترنتی انواع سطل و فرچه و انواع کالای مربوط به خانه ، آشپزخانه ، سرویس های جهیزیه ، سرویس های مسافرتی و… در خدمت شما هموطنان عزیز می‌‌باشد. شما می‌توانید انواع لوازم خانه و آشپزخانه را با بهترین برندهای موجود مانند لیمون، هومتکس، یونیک، زیباسازان و… در سایت فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل ببینید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای دوام و کیفیت بالا هستند. جهت خرید جعبه کمک اولیه مدل مربع لیمون به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه شیک زنبیل مراجعه فرمایید.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *