مقالات آموزشی

انتخاب رنگ مناسب وسایل آشپزخانه

در این مقاله به نحوه انتخاب رنگ مناسب وسایل و لوازم آشپزخانه میپردازیم. برای خرید انواع لوازم خانه و آشپزخانه با فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل همراه..

آشپزخانه یکی از مهمترین قسمت های یک خانه می‌باشد و همچنین نحوه چیدمان و رنگبندی لوازم آن بسیار مهم است. لوازمی که در آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرند بسیار متنوع و زیاد هستند و همچنین بیشترین کاربرد را در طول روز دارند. ما روزانه چندین مرتبه به آشپزخانه رفت و آمد داریم و با لوازم و وسایل آن سر و کار داریم پس باید از رنگ‌هایی استفاده کنیم که از نظر روانشناسی رنگ ها و زیبایی شناختی، استانداردهای لازم را داشته باشند و  احساس خوبی را به ما منتقل کنند. برای خرید انواع لوازم خانه و آشپزخانه با فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل همراه باشید.

انتخاب وسایل آشپزخانه به سلیقه شخصی

تعدادی از افراد بر اساس سلیقه و علاقه شخصی، رنگ وسایل خود را انتخاب می‌کنند و آشپزخانه خود را با ترکیب رنگ دلخواه خود می‌چینند. اگر خرید وسایل آشپزخانه برای جهیزیه عروس باشد، این کار سخت نیست زیرا لوازمی که قرار است برای جهیزیه خریده شود، در یک مدت زمان کوتاه و با هم خریداری می‌شود، پس ست کردن رنگ وسایل کار سختی نیست. از آنجایی که آشپزخانه و لوازم آن جزء لوازم پرمصرف در یک خانه هستند، پس قطعا رنگ هایی که در آن استفاده می‌کنیم، تاثیر زیادی روی روحیه ما خواهد داشت. به همین دلیل قبل از خرید لوازم و وسایل آشپزخانه حتما در مورد روانشناسی رنگ ها و تاثیرات آن ها مطالعه کنید.

خصوصا در مورد خرید جهیزیه عروس علاوه بر این که زیبا بودن لوازم و دکور می‌اندیشید، از اهمیت رنگ ها غافل نشوید.

انتخاب رنگ‌های معمول

آیا تا به حال به این موضوع توجه کرده اید که از گذشته تا امروز رنگ سفید یکی پر استفاده ترین رنگ ها در لوازم و وسایل آشپزخانه به خصوص لوازم برقی بوده است. به همین دلیل است که اکثر لوازم برقی مانند یخچال، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، آبمیوه گیری و… به رنگ سفید تولید و عرضه می‌شوند. البته امروزه دو رنگ مشکی و سیلور هم به رنگ های پرطرفدار مثل سفید اضافه شده اند. علاوه بر وسایل برقی، سرویس‌های غذاخوری نیز بیشتر یا از نوع بلور بی رنگ هستند و یا چینی‌های سفید و گل‌دار؛ که امروزه در طراحی سرویس هاس غذاخوری کمی تنوع داده شده و از رنگ‌های بیشتری استفاده می‌شود. ظروف پلاسکو نیز در انواع و اقسام مدل ها و رنگ ها تولید می‌شوند که با رنگ های جذاب خود روح تازه ای به آشپزخانه ها می‌دهند.

رنگ مناسب وسایل آشپزخانه از نظر روانشناسی

رنگ سفید

همانطور که در بالا هم توضیح دادیم یکی از محبوب ‌ترین و پرکاربردترین رنگ‌هایی که در انتخاب رنگ وسایل آشپزخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، رنگ سفید است. مزیت‌ استفاده از رنگ سفید برای لوازم آشپزخانه، تمیز بودن این رنگ است.

رنگ زرد

رنگ زرد شادی ‌آور است و احساس نشاط را در افراد افزایش می‌دهد. از آنجایی که ما تایم زیادی را در آشپزخانه می‌گذرانیم و یا از لوازم آن استفاده می‌کنیم، پس رنگ زرد در داشتن شادی و نشاط نقش موثری دارد.

رنگ سبز

رنگ سبز، رنگ طبیعت است و احساس آرامش و استراحت را در افراد بر می‌انگیزد. استفاده از رنگ سبز در لوازم و وسایل آشپزخانه باعث می‌شود در زمان استفاده از لوازم آشپزخانه و در کل در خانه احساس آرامش بیشتری داشته باشید.

در علم رنگ شناسی سبز کمرنگ برای استفاده در آشپزخانه رنگ مناسبی نیست و باید از سبز پررنگ برای ایجاد احساس شادابی و نشاط استفاده کنید.

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل با امکان خرید اینترنتی انواع سطل و فرچه و انواع کالای مربوط به خانه ، آشپزخانه ، سرویس های جهیزیه ، سرویس های مسافرتی و… در خدمت شما هموطنان عزیز می‌‌باشد. شما می‌توانید انواع لوازم خانه و آشپزخانه را با بهترین برندهای موجود مانند لیمون، هومتکس، یونیک، زیباسازان و… در سایت فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل ببینید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای دوام و کیفیت بالا هستند. جهت خرید جعبه کمک اولیه مدل مربع لیمون به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه شیک زنبیل مراجعه فرمایید.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *