مقالات آموزشی

انواع رنده و کاربرد آن ها

در این مقاله قصد داریم به شرح انواع رنده آشپزخانه و کاربرد آن ها بپردازیم. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع رنده آشپزخانه به فروشگاه زنبیل در کرج مراجعه کنید

رنده آشپزخانه از ضروری ترین و کاربردی ترین لوازم آشپزخانه محسوب می شود. انواع رنده ها در بازار موجود اند که برای استفاده روزانه در آشپزخانه نیاز می شوند. از آنجایی که کمتر روزی پیدا می شود که از رنده در آشپزی استفاده نشود، پس بهتر این است که رنده ای باکیفیت مناسب با نیاز خود تهیه کنید. در این مقاله قصد داریم به شرح انواع رنده دستی و کاربرد هر یک از آن ها بپردازیم. همچنین شما می توانید برای اطلاع از قیمت و خرید انواع رنده آشپزخانه به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج مراجعه کنید.

انواع رنده آشپزخانه

رنده وسیله ای است که هم برای آشپزی حرفه ای و هم برای آشپزی معمولی مورد استفاده قرار می گیرد و در آماده کردن مواد اولیه غذا به ما کمک می کند. رنده به طور کلی به دو دسته برقی و دستی تقسیم می شود. رنده های دستی خود دارای انواع مختلفی هستند که در زیر می خوانید. انواع رنده آشپزخانه شامل:

رنده آشپزخانه چهار طرفه

رنده آشپزخانه چهار طرفه یک رنده با ۴ سطح و ۴ تیغه متفاوت است که هر تیغه برای مصرف خاصی مورد استفاده قرار می گیرد. دو تیغه آن دارای سوراخ هایی است که یکی بزرگتر و دیگری کوچک تر است. این دو تیغه برای رنده کردن مواد خوراکی مثل سیب زمینی، پیاز، گوجه، پنیر و… کاربرد دارند. اگر بخواهید مواد اولیه درشت باشد، از تیغه با سوراخ های بزرگ و اگر بخواهید مواد اولیه ریز تر باشند، از تیغه با سوراخ های کوچک تر استفاده می کنید. تیغه سوم دارای سوراخ های بسیار ریزی است که کاربرد چندانی ندارند و تیغه چهارم که شکل متفاوتی از بقیه دارد، دارای شیار های افقی می باشد که برای حلقه کردن و اسلایس کردن موادی مثل هویج، سیب زمینی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

برای خرید رنده چهار طرفه باید دقت داشته باشید که دسته رنده محکم و ایمن باشد تا در حین کار باعث اذیت شما نشود.

رنده آشپزخانه مسطح

این نوع رنده ها دارای یک تیغه و دسته هستند و کار با آن ها بسیار راحت است. تیغه مورد استفاده در این نوع رنده دارای سوراخ های متوسط است تا برای همه نوع مواد اولیه مناسب باشد. از رنده آشپزخانه مسطح زمانی استفاده می کنیم که می خواهیم یک ماده غذایی را مستقیم در ظرف یا قابلمه رنده کنیم. رنده مسطح دارای بدنه ظریفی می باشد و برای استفاده در حجم های زیاد پیشنهاد نمی شود.

رنده زستر

رنده زستر دارای تیغه ای باریک می باشد که مناسب برای ساییدن چوب دارچین، جوز هندی، پوست مرکبات و… می باشد. این رنده روی تیغه باریک و مسطح خود، دارای سوراخ های بسیار کوچکی است که برای برش های سطحی روی پوست پرتقال، نارنج، لیمو ترش و… بسیار کاربردی است.

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج با امکان خرید اینترنتی انواع کالای مربوط به خانه ، آشپزخانه ، سرویس های جهیزیه ، سرویس های مسافرتی و… در خدمت شما هموطنان عزیز می ‌باشد. شما می توانید انواع لوازم خانه و آشپزخانه را با بهترین برندهای موجود مانند لیمون، هومتکس، یونیک، زیباسازان و… در سایت فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل ببینید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای دوام و کیفیت بالا هستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع رنده به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل مراجعه فرمایید.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *