مقالات آموزشی

راهنمای خرید لوازم آشپزخانه

لیست لوازم آشپزخانه

مشکل رایجی که در هنگام خرید لوازم آشپزخانه اکثر زوج‌ها با آن مواجه می‌شوند این است که روز به روز به لیست لوازم آشپزخانه اضافه می‌شود و برخی از این وسایل آشپزخانه کارایی چندانی ندارند و مدت‌ها بدون استفاده در گوشه کابینت می‌ماند و خاک می‌خورد. همچنین در برخی موارد ممکن است بدلیل کمبود وقت، خرید بسیاری از لوازم آشپزخانه کاربردی که بسیار پرکاربرد هستند و در نگاه اول شاید جزوء لوازم ضروری آشپزخانه نباشند از قلم بیفتد یا بدون اینکه تحقیق و بررسی کنید که کدام برند خوب است و مقرون به صرفه است، اقدام به خرید محصولات آشپزخانه کنید. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم قبل از اینکه در خرید خود دچار بی‌نظمی و فراموشی شوید، بهتر است لیست وسایل آشپزخانه خود را تهیه کنید.

خرید لوازم آشپزخانه ارزان از فروشگاه اینترنتی آوینا مارت

بدون شک مهمترین قسمت خرید لوازم آشپزخانه، وسایل برقی آشپزخانه هستند که بدون داشتن آنها زندگی تقریبا امکان‌پذیر نیست. بویژه با توجه به سبک زندگی امروزی که نیازمند سرعت عمل در انجام امور روزمره زندگی است و جهت پاسخگویی به این نیاز است که روزانه شاهد ظهور و بروز وسایل مدرن هستیم که با استفاده از آن‌ها می‌توانیم به سرعت امورات روزمره زندگی را انجام بدهیم. در بین لوازم برقی آشپزخانه، یخچال و اجاق گاز بزرگترین نقش را دارند. همچنین در لیست لوازم آشپزخانه برقی می‌توان به ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشوی،مایکروویو،توستر،آبمیوه‌گیری،مخلوط کن،همزن برقی، چرخ گوشت،پلوپز،کتری برقی،قهوه ساز،چای ساز،سرخ کن،سبزی خردکن،غذاساز نیز وجود دارند. اما شاید مهمترین کاری که در آشپزخانه صورت می‌پذیرد پخت و پز می‌باشد. جهت پخت یک غذای لذیذ و خوشمزه نیاز به ظروف مخصوص پخت و پز نیز می‌باشد. در لیست ظروف پخت و پز مهمترین قلم سرویس قابلمه است. شاید بیشتر از هر محصولی، قابلمه در امر پخت و پز مهم می‌باشد چرا که مستقیم در معرض مواد غذایی است و این قابلمه است که حرارت را به مواد غذایی منتقل می‌کند و ویژگی قابلمه تاثیر مستقیمی در غذا دارد. همچنین در لیست لوازم پخت و پز آشپزخانه می‌توان به زودپز،کباب پز،کتری،قالب کیک، آبکش،سرویس کفگیر و ملاقه،زیر قابلمه‌ای،رنده، تخته‌ی آشپزی اشاره کرد. همچنین یک سری لوازم دیگر نیز وجود دارد که برای داشتن یک آشپزخانه کامل ضروری هستند. برای مثال می‌توان به پیش بند،حوله آشپزخانه،در باز کن،صافی چای،ظروف شیشه‌ای دردار برای نگهداری غذا در یخچال،سرویس ظروف ادویه،سرویس نگهداری حبوبات، خشکبار، قند و چای،بطری آب،سطل زباله آشپزخانه، فلاسک چای، جای مایع ظرفشویی و پد ظرفشویی، جای حوله و … اشاره کرد.

خرید اینترنتی لوازم آشپزخانه ارزان

لوازم برقی آشپزخانه

پس از اینکه لیست لوازم آشپزخانه مشخص شد. حال باید با توجه به بودجه‌ای که برای خرید لوازم آشپزخانه خود کنار گذاشتید، اقدام به خرید کنید. بدون شک لازم آشپزخانه‌ای مثل یخچال و گاز و … در اولویت خرید باشند و بعد از خرید این موارد، سراغ خرید لوازم آشپزخانه بعدی بروید. به جرات می‌توان گفت لوازم برقی آشپزخانه مهمترین بخخش خرید وسایل آشپزخانه است و باید بیشترین وقت و دقت را در خرید آن‌ها صرف کنید و قبل از هر چیزی باید کیفیت و کارآمدی آن‌ها را در نظر بگیرید که برای مدت طولانی بتوانید از آن‌ها استفاده کنید و صرفا به خاطر قدری قیمت پایین‌تر، سراغ لوازم آشپزخانه برقی ارزان‌تر نروید که بعد از مدت زمان اندکی دوباره نیاز به خرید آن‌ها باشد که بودجه خیلی زیادی را نیز می‌طلبند. البته بد نیست به این نکته هم در اینجا اشاره کنیم که لزوما لوازم آشپزخانه گران تضمین‌کننده بهترین بودن آن‌ها نیست و حتما هم به این معنی نیست که سراغ خرید یخچال ساید بروید و خیلی گران. صرف اینکه عمر بیشتر داشته باشد و گارانتی خوبی نیز داشته باشند، کافی است. البته در مطلب جداگانه‌ای در مورد نکاتی که به هنگام خرید لوازم آشپزخانه برقی باید در نظر داشته باشید و اینکه در لیست لوازم آشپزخانه برقی خود کدام محصولات را باید جای دهید و از کجا لوازم آشپزخانه برقی خود را با قیمت مناسب تهیه کنید، خواهیم پرداخت.

خرید اینترنتی لوازم آشپزخانه از فروشگاه اینترنتی آوینا مارت

نکات مهم خرید لوازم برقی آشپزخانه

نکته اولی که به هنگام خرید لوازم برقی آشپزخانه باید مورد توجه قرار بدهید این است که دستگاهی را انتخاب نمایید که ضمن انجام دادن کار به صورت صحیح، سر و صدای کمتری تولید می‌کند. البته شاید لازم باشد که برای تشخیص این مورد به تجربه‌ی قبلی دوستان و آشنایان خودتان مراجعه کنید. نکته‌ای که در هنگام خرید لوازم برقی آشپزخانه‌ای مثل چایی ساز، کیک پز، پلوپز، زود پز و …. توجه کنید، این است که حتما مجهز به سیستم قطع کن اتوماتیک باشند. همچنین ظرفیت هر یک از این لوازم برقی خانگی که خریداری می‌کنید، متناسب با تعداد اعضای خانواده باشد. بنابراین در خرید وسایلی مثل یخچال فریزر، ماشین ظرفشویی و لباسشویی، غذاساز، سرخ کن، پلوپز و …. حتما به این موضوع توجه داشته باشید تا ظرفیت مناسبی را خریداری نماید. تمامی لوازم برقی آشپزخانه خود را از یک برند خریداری نکنید. معمولا از هر برندی چند وسیله خاص بسیار با کیفیت بوده و توانسته رضایت مشتریان رو جلب کند. از طرف دیگر با این کار تجربه‌ای در خصوص انواع برندها نیز خواهید داشت. در مورد اکثر لوازم خانگی برقی آشپزخانه به مواردی همچون قدرت و توان مصرفی، ظرفیت دستگاه، جنس و کیفیت قطعات داخلی به کار رفته در آن‌ها، کلید روشن و خاموش شدن اتوماتیک، گارانتی محصول و … اهمیت بدهید.

خرید ظروف پخت و پز از فروشگاه اینترنتی آوینا مارت

ظروف پخت و پز

داشتن ظروف پخت و پز مناسب جهت آشپزی، می‌تواند آشپزی را تبدیل به یک فعالیت مفرح بکند. حال سوال اساسی این است که هنگام خرید ظروف پخت و پز بایستی چه نکاتی را در نظر بگیریم. در بین ظروف پخت و پز گوناگون موجود در بازار، استیل ضد زنگ انتخاب غالب آشپزها است. مهمترین مزیت استیل این است که با غذا ترکیب نمی‌شود و از این لحاظ خیالتان راحت است. در کنار این مزیت می‌توان به مزایای دیگر استیل مثل راحتی شستشو، نگهداری راحت، مقاومت بالا در برابر لکه و خوردگی و قابلیت شستشو آن با ماشین ظرفشویی اشاره کرد. اما در مقابل ظروف استیل حرارت را به خوبی انتقال نمی‌دهند و باعث پخت غیر یکنواخت غذا می‌شوند. برای دوستانی که می‌خواهند غذا در درجه پایین و یکنواخت بپزند، ظروف پخت و پز چدن بهترین گزینه است. دیگ و ماهی تابه آلومینیومی انتقال دهنده‌های بسیار خوب حرارت هستند که سبک بوده و نیز قابل شستشو در ماشین ظرف‌شویی می‌باشند. افرادی که بدنبال خرید ظروف پخت و پز مسی هستند، باید به این نکته توجه کنند که ظروف مسی به تلاش بیشتری برای مراقبت و نگه داشتن آن‌ها در وضعیت مطلوب نیاز دارند و حرارت زیاد می‌تواند موجب تغییر و ترکیب رنگ در آن‌ها شود. مس همچنین می‌تواند با برخی غذاها واکنش نشان دهد و موجب تغییر طعم و رنگ غذا شود. یکی دیگر از ظروف پخت و پز، ظروف پخت و پز نچسب هستند که روغن کمتری مصرف می‌کنند اما شما باید همواره مراقب باشید که روی لایه نچسب خراش ایجاد نشود. این نکات کلی در مورد ظروف پخت و پز بود. ما در مطلب جداگانه‌ای به صورت مفصل در مورد نکات مربوط به خرید ظروف پخت و پز خواهیم پرداخت.

لوازم آشپزخانه کاربردی در فروشگاه اینترنتی آوینا مارت

لوازم آشپزخانه کاربردی

صرف نظر از وسایل بزرگ آشپزخانه که برای همه منازل لازم است، در این میان برخی لوازم آشپزخانه ریز وجود دارد که علی رغم اینکه در هنگام تهیه و خرید جهیزیه جزوء لوازم آشپزخانه ضروری قرار نمی‌گیرند و اغلب افراد خرید این دست از لوازم آشپزخانه را فراموش می‌کنند اما به هنگام آشپزی بسیار پرکاربرد هستتند و به مانند یک دستیار ماهر به کمک شما می‌آید. بنابراین اگر می‌خواهید که آشپزی از یک فعالیت سخت و بعضا ملالت‌آور تبدیل به یک فعالیت مفرح و لذت بخش شود، حتما از این لوازم آشپزخانه ریز لیستی تهیه کنید تا هنگام خرید لوازم آشپزخانه کاربردی خود این اقلام را نیز خرید کنید. شما باید این دستیارهای ماهر را حساب شده و متناسب با نیاز خود خریداری کنید که اولا حتما نیاز داشته باشد و به این صورت نباشد که بعد از خرید آن فقط در گوشه‌ای از آشپزخانه قرار دهید و خاک بخورد و در ضمن چون این لوازم آشپزخانه ریز پرکاربرد هستند، لوازم آشپزخانه ریزی بخرید که بتوانند برای مدت طولانی همراه شما باشند و رفیق نیمه راه.

خرید لوازم آشپزخانه مدرن

لوازم آشپزخانه مدرن

سبک زندگی امروزی نیازمند سرعت عمل و سهولت در اجرای امور روزانه زندگی است. به همین خاطر است که ما روزانه شاهد ظهور وسیله‌های تازه برای رفع این نیازها هستیم. به تبع لوازم آشپزخانه نیز از این قاعده مستثنی نیستند و ما روزانه شاهد ارایه محصولات مدرن و جالب در بازار لوازم آشپزخانه هستیم. لوازمی که به شدت روند انجام کارهای روزمره را ساده‌تر و در مدت زمان اندکی انجا می‌دهند. این لوازم آشپزخانه مدرن امروزه بسیار باب شده‌اند و در اکثر خانه‌ها پیدا می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به لوازم آشپزخانه مدرن برای خرد کردن سبزی یا و سیله‌ای برای درآوردن دانه‌های ذرت و … اشاره کرد. .

خرید لوازم آشپزخانه شیک از فروشگاه اینترنتی آوینا مارت

لوازم آشپزخانه شیک

در واقع آشپزخانه به عنوان قلب تپنده هر خانه‌ای است و لازم است که برای هر چه شیک شدن آن تلاش کرد. اما سوالی که این جا مطرح می‌شود این است که چگونه می‌توان یک آشپزخانه شیک است. طبیعتا خرید لوازم آشپزخانه شیک یکی از مهمترین عوامل در راستای داشتن یک آشپزخانه شیک است. البته باید به این نکته نیز اشاره کنیم گه صرفا با خرید اینترنتی لوازم آشپزخانه شیک، شما صاحب یک آشپزخانه شیک نخواهید شد بلکه قدری نیز خلاقیت در چیدن و نحوه‌ی چیدمان این لوازم آشپزخانه شیک نیز لازم است. مضاف بر این، هر خانه‌ای نیازهای متفاوت و منحصر به فرد خود را دارد و نمی‌توان یک لیست واحدی از لوازم آشپزخانه شیک تهیه کرد و ادعا کرد که با داشتین این لوازم آشپزخانه شیک، شما صاحب آشپزخانه شیک خواهید شد. اما در مطلب ما سعی می‌کنیم برخی لوازم آشپزخانه شیک را که امروزه بسیار پرطرفدار هستند، معرفی کنیم طبیعتا شما می‌توانید از بین این لوازم آشپزخانه شیک ارزان آن طرح و رنگی که متناسب با دکوراسیون داخلی آشپزخانه شما است، انتخاب کنید.

خرید لوازم آشپزخانه فانتزی از فروشگاه اینترنتی آوینا مارت

لوازم آشپزخانه فانتزی

خرید لوازم آشپزخانه فانتزی در ایام قدیم لوازم آشپزخانه‌ها دارای طراحی‌های متنوع و چندان زیبایی نبوند. اما با گذشت زمان این نگرش تغییر کرد و طراحان و تولیدکنندگان لوازم آشپزخانه ارزان به سمت تولید محصولاتی حرکت کردند که علاوه بر کیفیت و کارایی، ظاهر شیک و زیبا و البته فانتزی داشته باشند تا علاوه بر این که آشپزی را به یک فعالیت لذت بخش تبدیل کنند، حال و هوای محیط آشپزخانه نیز جذاب‌تر شود. این لوازم آشپزخانه فانتزی امروزه بسیار پرطرفدار نیز شده‌اند و در اکثر خانه‌های ایرانی‌ها پیدا می‌شود. به عنوان مثال می‌توان به لوازم آشپزخانه فانتزی مانند، دستکش طرح ماکارونی، بشقاب پذیرایی طرح ابر، شکلات خوری سرامیکی طرح اشک، جا خلال دندان فانتزی، ست چاقو فانتزی،ملاقه فانتزی و .. اشاره کرد.

خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه از فروشگاه اینترنتی آوینا مارت

ظروف پلاستیکی آشپزخانه

 امروزه ظروف پلاستیکی آشپزخانه به دلایل مختلفی از محبوبیت بسیار بالایی در بین ایرانی‌ها برخوردار است. از جمله این دلایل می‌توان به سبک و نشکن بودن، عایق حرارتی و الکتریکی خوب بودن، نفوذ نکردن قارچ و کپک درونشان و شاید مهمتر از همه این موارد مقرون به صرفه بودن و داشتن تنوع بسیار بالا اشاره کرد. تنوع ظروف پلاستیکی بسیار بالا است. به عنوان مثال می‌توان ظروف پلاستیکی آشپزخانه عروس، ظروف پلاستیکی لیمون، ظروف پلاستیکی عروس ، … اشاره کرد. علاوه بر این از ظروف پلاستیکی امروزه در دکوراسیون داخلی منزل نیز بسیار استفاده می‌شود. در واقع برخلاف تصور تعدادی از افراد که پلاستیک را بعنوان ماده‌ای بی‌کیفیت می‌دانند اما از نظر بسیاری از آن‌ها می توان در دکوراسیون داخلی خانه ئیز استفاده کرد.

خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه ارزان

نکات خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه

مهمترین نکته در هنگام خرید اینترنتی ظروف پلاستیکی آشپزخانه توجه به این امر است که ظروف پلاستیکی که خریداری می‌کنید، حتما باید دارای نام و نشان تجاری معتبر و علامت استاندارد باشد و هرگز سراغ خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه بی نام و نشان نروید. معمولا در کف ظروف پلاستیکی آشپزخانه عنوان شرکت تولید کننده ثبت می‌شود. بنابراین ظروف پلاستیکی خریداری کنید که از مواد اولیه بهداشتی در فرایند تولید آن استفاده شده باشید که برای اطمینان حاصل کردن از این موضوع درج علامت استاندارد روی ظروف پلاستیکی آشپزخانه کافی است. حتما در هنگام خرید اینترنتی ظروف پلاستیکی آشپزخانه از ظروفی خریداری کنید که قابلیت انعطاف‌پذیری داشته باشد و خیلی سفت نباشد؛ چراکه در صورت داشتن انعطاف‌پذیری کافی حتی با استفاده مکرر از آن‌ها فرم اصلی خود را حفظ خواهند کرد. چنانچه بدنبال خرید ظروف پلاستیکی آشپزخانه به منظور نگهداری و فریز کردن مواد غذایی هستید، حتما از ظروف پلاستیکی آشپزخانه‌ای خرید کنید که روی آن ظرف قید شده باشد که قابل استفاده برای فریز کردن مواد غذایی باشد که این نکته با علامت مربوطه در ظروف پلاستیکی آشپزخانه درج می‌شود. اگر جزء افرادی هستید که اکثرا از ماشین ظرفشویی جهت شستشو ظروف استفاده می‌کنید، حتما از ظروف پلاستیکی آشپزخانه‌ای خریداری کنید که قابلیت شستشو در ماشین ظرفشویی را دارند و در اثر استفاده از ماشین ظرفشویی دفرمه نمی‌شوند. همچنین توجه داشته باشید که چنانچه دنبال خرید ظرروف پلاستیکی جهت نگهداری طولانی مدت مواد غذایی در یخچال هستید، از ظروف پلاستیکی آشپزخانه‌ای خریداری کنید که در دور درشان نوار سیلیکون وجود دارد و با چند قفل از اطراف بسته می‌شوند. با خرید این ظروف پلاستیکی آشپزخانه دیگر نگران فاسد شدن مواد غذایی خود نخواهید بود. یکی دیگر از نکاتی که در هنگام خریدن اینترنتی ظروف پلاستیکی آشپزخانه باید مورد توجه قرار بدهید این است که از ظروف پلاستیکی آشپزخانه‌ای خریداری کنید که تکه‌های اضافی نداشته باشد و کدر و مات نیز نباشد.

خرید ظروف بامبو ارزان از فروشگاه اینترنتی آوینا مارت

ظروف آشپزخانه بامبو

این روزها بازار ظروف بامبو رشد چشمگیری داشته به‌ نحوی که در هر خانه‌ای حداقل یک ظرف از جنس بامبو پیدا می‌شود. در واقع خرید ظروف بامبو از یک طرف راه حلی منطقی برای تضمین سلامت اعضای خانوده به حساب می‌آید و از طرف دیگر ظروف بامبو ارزان تولید شده امروزی بسیار شیک و زیبا هستند که زینت بخش هر آشپزخانه‌ای هستند. همچنین ظروف بامبو به طور طبیعی عاری از بیماری و آفت است و این به آن معنی است که در اکثر موارد نه برای حفاظت از محصولات بامبو و نه در فرآیند تولید از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود، به همین خاطر محصولات ساخته شده از بامبو کاملا بهداشتی هستند و استفاده از آن‌ها هیچ خطری برای سلامت انسان ندارد. این موارد از جمله دلایلی است که ظروف ساخته شده از بامبو خیلی زود توانسته‌اند در خانه‌های مردم بویژه در آشپزخانه‌ها جا پیدا کنند. لوازم آشپزخانه معمولا به خاطر قرار گرفتن در برابر انواع مواد غذایی، باکتری‌های خطرناکی را به خود جذب می‌کنند. اما یکی از خصوصیات بامبو آنتی باکتریال بودن آن است. باید به این نکته نیز اشاره کنیم که از ظروف بامبو برای نگهداری هر نوع ماده غذایی می‌توانید استفاده کنید، چون مثل چوب‌های دیگر رطوبت را به خود جذب نمی‌کند. وقتی هم که غذای داغ در آن بریزید، مانند فوم یا پلاستیک ذوب نمی‌شود یا مواد شیمیایی از خود متصاعد نمی‌کند. استفاده از ظروف بامبو برای کودکان نیز بسیار مفید است. امروزه ظروف بامبو در طرح و نقش‌های متنوعی تولید و ساخته می‌شود. کاسه بامبو، بشقاب بامبو، پیش دستی بامبو، سرویس چای خوری بامبو، اردورخوری بامبو، ظروف بامبو شیک، ظروف بامبو کاربردی، ظروف بامبو خلاقانه،ظرف غذای کودک بامبو، کاسه سوپ خوری بامبو،کاسه بامبو، ظروف بامبو ارزان، ظروف بامبو با تخفیف، ظروف بامبو رنگی و ظروف بامبو رنگی، ظروف بامبو فانتزی، ظروف بامبو تخفیف دار، ظروف بامبو شیک، ظروف بامبو مدرن و … می‌توان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *