مقالات آموزشی

روش های نگهداری مواد غذایی در آشپزخانه

در این مقاله میخواهیم به بررسی روش های نگهداری انواع مواد غذایی در آشپزخانه بپردازیم. برای خرید انواع لوازم آشپزخانه به فروشگاه زنبیل در کرج مراجعه کنید.

همه ما روزانه با انواع مواد غذایی از گوشت و مرغ گرفته تا نمک و شکر در آشپزخانه سروکار داریم. یک سری از این مواد غذایی را فقط می توان در یخچال نگه داشت و یک سری دیگر را در فضای معمولی هم می توان نگه داشت. بعضی از مواد غذایی موجود در آشپزخانه به دلیل داشتن رطوبت دارای شرایط نگهداری خاصی هستند و بعضی دیگر به دلیل خشک بودن شرایط چندان خاصی ندارند. در این مقاله سعی کرده ایم به بررسی روش های نگهداری انواع مواد غذایی خشک و تر در آشپزخانه بپردازیم. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع لوازم آشپزخانه به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج مراجعه کنید.

روش های نگهداری مواد غذایی در یخچال

از جمله موادغذایی مرطوب مانند مرغ، گوشت، ماهی و… حتما باید در فریزر نگهداری شوند در غیر این صورت فاسد خواهند شد. برای نگهداری این نوع موادغذایی می توانید از ظروف مخصوص نگهدارنده فریزری و یا زیپ کیپ استفاده کنید.

برای نگهداری مواد غذایی مرطوب از جمله میوه و سبزیجات که در یخچال و محیط خنک هم سالم باقی می مانند، می توانید از ظروف در دار استفاده کنید.

اگر میوه و سبزیجاتی دارید که به هر دلیلی از جمله کمبود فضای خالی نمی توانید آن ها را در یخچال نگهداری کنید، بهترین روش نگهداری از آن خشک کردن، آب گرفتن و یا کنسرو کردن مواد غذایی می باشد. با این روش هم ویتامین مواددغذایی حفظ می گردد و هم مدت زمان بیشتری سالم می مانند.

روش های نگهداری مواد غذایی در کابینت

یک دسته از موادغذایی پر استفاده در آشپزخانه مانند نخود، لوبیا، برنج، عدس، سویا و… هستند که نیازی به نگهداری در یخچال و فریزر ندارند؛ بلکه در محیط های خشک و معمولی هم قابل نگهداری هستند.

نکته ای که باید در نگه‌داری از موادغذایی خشک مثل حبوبات رعایت کنید این است که این مواد باید از رطوبت و گردش هوا دور باشند. در واقع بهترین روش نگهداری از این مواد غذایی این است که از ظروف پلاستیکی در دار استفاده کنید. با این روش علاوه بر این که مواد غذایی از شر حشرات در امان می مانند، قفسه های منظم تری هم خواهید داشت.

روش نگهداری چند نوع مواد غذایی مختلف در یک کابینت

اغلب افراد در آشپزخانه خود بطری هایی از انواع شربت ها، عرقیجات، آبغوره، آبلیمو، آب نارنج و… دارند که آن ها را در کابینت نگهداری می کنند. برای قرار دادن این دسته موادغذایی، بهتر است محل نگهداری آن ها از محل نگهداری موادغذایی خشک از هم جدا باشد. زیرا مقداری از مواد غذایی مایع در دراز مدت بخار می شود که این عمل باعث ایجاد رطوبت در قفسه ها و رشد میکروب و حشرات می شود.

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج با امکان خرید اینترنتی انواع کالای مربوط به خانه ، آشپزخانه ، سرویس های جهیزیه ، سرویس های مسافرتی و… در خدمت شما هموطنان عزیز می ‌باشد. شما می توانید انواع لوازم خانه و آشپزخانه را با بهترین برندهای موجود مانند لیمون، هومتکس، یونیک، زیباسازان و… در سایت فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل ببینید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای دوام و کیفیت بالا هستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع رنده به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل مراجعه فرمایید.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *