مقالات آموزشی

آشنایی با چند ابزار اندازه گیری در آشپزخانه

در این مقاله می خواهیم با چند ابزار اندازه گیری در آشپزخانه آشنا شویم. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع لوازم آشپزخانه به فروشگاه زنبیل در کرج مراجعه کنید.

اگر می خواهید یک آشپزحرفه ای بشوید، باید بدانید از هر نوع مواد اولیه چقدر و چگونه استفاده کنید. برای اینکه مقدار مواد اولیه را اندازه گیری کنید نیاز به ابزار و وسایل مخصوص در آشپزخانه دارید. در این مقاله می خواهیم با چند ابزار اندازه گیری در آشپزخانه آشنا شویم. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع لوازم آشپزخانه به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج مراجعه کنید.

اهمیت ابزار اندازه گیری در آشپزخانه

همانطور که در خیاطی از ابزارهای مخصوص برای اندازه گیری و دوخت لباس استفاده می کنیم تا لباسی شیک و مناسب بدوزیم، آشپزی هم نیاز به ابزارهایی دارد تا بهترین غذاها را درست کنیم و تبدیل به یک آشپز حرفه ای بشویم. امروزه ابزار های کوچک و بزرگی در مدل های متنوعی تولید شده اند که برای اندازه گیری مود غذایی خشک و تر در آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرند.

 از ابزار های اندازه گیری در آشپزخانه می توان به ترازو آشپزخانه، انواع پیمانه اندازه‌ گیری، انواع قاشق‌ اندازه ‌گیری، انواع ترازو و… اشاره کرد. تهیه این ابزار برای آشپزی از اولین قدم های یک آشپزی اصولی می باشد. حتی بزرگترین آشپزهای جهان نیز معتقدند که استفاده از ابزار های اندازه گیری آشپزخانه از مهمترین فاکتورهای حرفه ای شدن است. در زیر به بررسی دلایل اهمیت ابزار اندازه گیری در آشپزی می پردازیم:

  • ابزارهای اندازه گیری آشپزخانه در زمان صرفه جویی می کنند و باعث می شوند در زمانی کوتاه مواد اولیه مورد نیاز را آماده کنیم.
  • این ابزارها به ما در تهیه یک غذای لذیذ با اصول درست کمک می کند. در واقع بوسیله این ابزارها مواد اولیه را با نسبت های درست مخلوط می کنیم.
  • ابزارهای اندازه گیری از لحاظ بهداشتی گزینه مناسبی هستند و به رعایت بهداشت در منزل نیز کمک می کنند.
  • بوسیله این ابزارها دیگر نیازی به محاسبات پیچیده ریاضی ندارید.

انواع ابزارهای اندازه گیری در آشپزخانه

ترازوی آشپزخانه

از ضروری ترین ابزار های اندازه گیری ، ترازو آشپزخانه می باشد که برای برای اندازه ‌گیری مواد غذایی خشک و تر مورد استفاده قرار می گیرد. ترازوها در برندها و مدل های مختلفی تولید می شوند که می توانید از فروشگاه های لوازم آشپزخانه تهیه کنید.

پیمانه‌ اندازه ‌گیری مواد خشک

پیمانه‌ اندازه ‌گیری مواد خشک، ابزاری برای اندازه گیری مواد غذایی خشک مانند برنج، آرد، شکر و… هستند.

پیمانه‌ اندازه ‌گیری مایعات

پیمانه‌ اندازه ‌گیری مایعات ابزاری برای اندازه گیری مواد غذایی تر مانند آب، شیر، روغن و… هستند.

قاشق اندازه ‌گیری

قاشق اندازه ‌گیری ابزاری برای اندازه گیری مواد غذایی مواد خشک و تر با مقدار کم است.

تایمر

تایمرها ابزاری کاربردی برای زمانی هستند که شما در حال انجام چند کار همزمان در آشپزخانه هستید. تایمرها سر تایم مشخص  به صدا در می آیند و شما را مطلع می کنند.

دماسنج‌

دماسنج ها برای اندازه گیری دمای مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرند.

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج با امکان خرید اینترنتی انواع کالای مربوط به خانه ، آشپزخانه ، سرویس های جهیزیه ، سرویس های مسافرتی و… در خدمت شما هموطنان عزیز می ‌باشد. شما می توانید انواع لوازم خانه و آشپزخانه را با بهترین برندهای موجود مانند لیمون، هومتکس، یونیک، زیباسازان و… در سایت فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل ببینید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای دوام و کیفیت بالا هستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع رنده به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل مراجعه فرمایید.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *