مقالات آموزشی

خرید لوازم مسافرتی

مسافرت یکی از روش های تخلیه استرس های ناشی از زندگی در جامعه شلوغ و صنعتی امروزی است. سفر کردن، خود نیز از دردسر های به خصوصی برخوردار است. برای سفر و تفریح کردن نیاز به ابزاری است که بتوانیم به راحتی به سفر خود بپردازیم. یکی از ابزارهای مورد نیاز در سفر بشقاب و قاشق می باشد. ست ظروف مسافرتی بهترین ابزاری است که می توان از آن استفاده کنیم. ست ظروف مسافرتی در جعبه ای از جنس پلاستیک با کیفیت و محکم قرار دارد.

ظروف مسافرتی پلاستیکی به دلایل مختلف از محبوبیت تقریبا بالایی برخوردارند. مواردی مثل سبک و نشکن بودن، عایق حرارتی و الکتریکی خوب بودن، نفوذ نکردن قارچ و کپک درونشان، ارزان و مقرون به صرفه بودن و تنوع طرح و رنگ هایشان باعث شده در همه خانه ها پیدا شوند.

امروزه ظروف مسافرتی با طرح ها و کارایی ‌های بسیار متنوع در بازار موجودند و طرفداران زیادی هم دارند.

انواع و اقسام مختلفی ظروف مسافرتی موجود هستند؛ جنس های پلاستیکی ایرانی و خارجی با برندهای مختلف و البته گاه پلاستیکی های بی ‌نام و نشان و ارزان قیمت.

از بی ‌نام و نشان ها که بگذریم، برندهای داخلی معتبر زیادی دست به کار تولید ظروف مسافرتی پلاستیکی با کیفیت خوب و طرح و رنگ های متنوع و شاد شده اند. بعضی از آنها از ظروف زیبا و کاربردی و بهداشتی تولید می ‌کنند که حتی ضمانت ‌نامه های چند‌ ساله دارند.

ظروف مسافرتی مثل قمقمه، لیوان های سفری و ست ظروف مسافرتی می ‌شوند. ست ظروف مسافرتی معمولا شامل بشقاب، پیش دستی، کاسه، قاشق، چنگال، کارد، لیوان، رنده و ظروف در‌دار برای نگهداری مواد غذایی می ‌شود و در انواع ۴، ۶و ۸ نفره تولید می‌شود.

نکاتی هنگام خرید و نگهداری ظروف مسافرتی

موقع خرید ظروف مسافرتی و ظروف پلاستیکی و زمان استفاده بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

فقط ظروف مسافرتی استانداردی را بخرید که نام و نشان تجاری معتبر و علامت استاندارد دارند. در کف یا بدنه ظروف باید عنوان شرکت تولید‌کننده وجود داشته باشد. هرگز به سراغ پلاستیک ‌های بی نام و نشان ارزان قیمت نروید که نه کیفیت مناسبی دارند و نه از نظر بهداشتی تأیید شده هستند.

بو کنید

برای این که ظروف مسافرتی با پلاستیک نو و با کیفیتی داشته باشید بهتر است قبل از خرید، آن را بو کنید. اگر بوی بدی داشت، بدانید در ساختار آن پلاستیک کهنه استفاده شده است. استفاده از ظروفی که با این پلاستیک ساخته شده اند هم برای سلامتی مضر است و هم معمولا از کیفیت خوبی برخوردار نیستند.

نکاتی برای خرید ظروف مسافرتی,ظروف مسافرتی

ظروف مسافرتی و ظروف پلاستیکی باید کاملا صاف و صیقلی و شفاف باشند

ضخیم و مات

موقع خرید دقت کنید که ظروف مسافرتی و ظروف پلاستیکی کاملا صاف و صیقلی و شفاف باشند و هیچ ناخالصی یا تکه ‌های اضافه ‌ای در گوشه و کنارشان به چشم نخورد یا کدر و مات نباشند. این یکی از موارد نشان ‌دهنده کیفیت و سلامت ظروف است.

حتما دقت کنید که ظروف هیچ‌گونه شکاف، ترک یا خراشی روی بدنه خود نداشته باشند. چون محل تجمع میکروب ها خواهند بود.

کیفیت و نوع ماده استفاده شده در ظروف پلاستیکی، دما و نوع ماده غذایی و زمان تماس ماده غذایی با ظرف از مواردی است که باید موقع استفاده از ظروف پلاستیکی مورد توجه قرار داد.

ظروف مسافرتی و ظروف پلاستیکی که خیلی نازک است و داخل آن رگه های مختلف به چشم می خورد، اصلا مناسب نیستند مخصوصا برای جهیزیه عروس خانم ها. در انتخاب ظروف دقت کنید که حتما از پلاستیک ضخیم ساخته شده باشند. پلاستیکی یک دست و محکم که می شود سال ها از آن استفاده کرد و مطمئن بود که مشکلی پیش نخواهد آمد.

ظروفی را انتخاب کنید که قابلیت انعطاف ‌پذیری مناسبی داشته باشند و زیادی خشک و سفت نباشند، چون در اثر استفاده، فرم اصلی خود را حفظ خواهند کرد.

هنگام شستن ظروف مسافرتی سعی کنید از ابزار شست‌وشوی زبر که باعث خط انداختن روی سطح آنها می ‌شود خودداری کنید. همچنین برای طول عمر بیشتر و سلامت ظروف، از مواد شوینده خیلی قوی برای شست‌وشو استفاده نکنید.

اگر ظروف مسافرتی یا ظروف پلاستیکی دچار خراش و شکستگی شدند بهتر است دیگر برای مواد غذایی از آنها استفاده نکنید چون محل تجمع انواع میکروب و باکتری خواهند شد. اگر هم ظروف در اثر استفاده یا حرارت یا تغییر دما، تغییر شکل یا رنگ دادند باز هم باید آنها را دور انداخت چون مواد شیمیایی آزاد می ‌کنند که می ‌توانند سرطان زا باشند.

نوشته های مشابه

2 دیدگاه در “خرید لوازم مسافرتی

  1. مدیر گفت:

    مطلب مفیدی بود با تشکر

  2. مدیر گفت:

    با تشکر از حسن نظر شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *