مقالات آموزشی

معرفی چند روش برای تمیز کزدن ظروف فلزی

ظرف فلزی آشپزخانه | فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

یکی از وسایلی که در آشپزخانه برای پخت و پز کاربرد زیادی داشته و بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد، ظروف فلزی است. همواره نگهداری و تمیز کردن این ظروف یکی از دغدغه‌های مهم خانم‌های خانه دار است. در ادامه متن به معرفی چند روش برای تمیز کردن انواع ظرف فلزی آشپرخانه می‌پردازیم. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع لوازم آشپزخانه به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج مراجعه کنید.

روش هایی برای تمیز کردن ظرف های فلزی آشپزخانه

برای ارائه این روش‌ها، در ابتدا باید گفت که این ظرف های فلزی آشپزخانه خود به چند دسته تقسیم می‌شوند، که برای تمیز کردن هرکدام از آن‌ها روش‌های متفاوتی ارائه شده است. انواع ظروف فلزی  آشپزخانه به دسته‌های زیر تقسیم می‌شوند:

  • ظروف برنجی
  • ظروف مسی
  • ظروف برنزی
  • ظروف روی

حال در ادامه به معرفی روش تمیز کردن هرکدام از ظرف های فلزی آشپزخانه می‌پردازیم.

ظروف برنجی

اولین ظروفی که در این مقاله به آن می‌پردازیم، ظروف برنجی هستند. به منظور پاک کردن لکه از روی ظروف با جنس برنج، روی محل مورد نظر ظرف کمی سرکه بریزید. بعد از این مرحله، روی آن نمک ریخته و با پارچه مالش دهید. پس از انجام این مرحله، طرف را با آّب گرم شسته و با پارچه خشک کنید. بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی از تمیز شدن ظرف خود لذت ببرید. این نکته را به خاطر داشته باشید که خمیر آبلیمو نیز به تمیز شن هرچه بیشتر و بهتر این ظروف کمک می‌کند. برای استفاده از خمیر آبلیمو، بعد از آغشته کردن ظرف لک دار به این خمیر، ۵ دقیقه زمان دهید تا در ظرف مورد نظر اثرگذاری کند. در انتها ظرف خود را با دستمال خشک کنید و درخشان شدن آن را ببینید.

در ادامه برای تمیز کردن ظروف استیل و برنجی می‌توان گفت پودر رخشا نیز اثرگذاری مناسبی خواهد داشت. این پودر به خصوص در هنگام تمیز کردن سینی چای کاربرد فراوانی دارد.

به منظور تمیز کردن سطوح از جنس برنج نیز روش‌هایی وجود دارد که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم. با استفاده از یک پارچه آغشته به روغن زیتون می‌توانید برای تمیز کردن ظروف و سطوح برنجی استفاده کرده و آن‌ها را تمیز کنید.بعد از کشیدن این دستمال روغنی به سطوح، یک قاشق چای‌خوری نمک را در یک فنجان سرکه سفید حل کرده و مقداری ارد به آن اضافه کنید تا به شکل خمیر درآید. خمیر حاصل را بوسیله یک پارچه نرم روی ظرف خود کشیده، آن را بشویید و اجازه دهید خشک شود.

ظرف فلزی آشپزخانه | فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

ظروف مس

برای پاک کردن این دسته از ظرف های فلزی آشپزخانه می‌توان از مخلوط سرکه و نمک استفاده کرد. استفاده از این مخلوط به این شکل است که ابتدا ظرف خود را به همراه یک قاشق غذاخوری نمک و یک فنجان سرکه سفید و مقداری آب به مدت چندین ساعت در ظرف بجوشانید. سپس ظرف مورد نظر را در محلول آب داغ و صابون تمیز کرده و پس از آب کشیدن، شروع به خشک کردن آن کنید.

همچنین با استفاده از یک برش پیاز نیز می‌توانید ظرف مسی خود را تمیز کنید. برای این کار نتها کافی است که برش پیاز را به سطح مورد نظر بمالید و سپس آن را بشویید. لیمو ترش و سس کچاپ هر کدام به تنهایی در برق انداختن این ظروف بسیار موثر خواهند بود.

ظروف برنزی

برای تمیز کردن این ظروف در ابتدا یک قاشق چای‌خوری نمک را به یک فنجان سرکه‌ی سفید بیفزایید. با اضافه کردن کمی آرد، محلول حاصل را به شکل خمیر دربیاورید. خمیر بدست آمده را روی محل مورد نظر مالیده و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه تا ی ساعت روی قسمت کثیف ظرف بماند. سپس آن را با آب گرم شسته و خشک نمایید.

ظروف روی

به منظور جلوگیری از سیاه شدن این دسته از ظرف فلزی آشپزخانه ، بلافاصله پس از خرید ظرف و قبل از استفاده، داخل آن آب به همراه چند قشق سرکه ریخته و روی گاز بجوشانید. پس از چند دقیقه که محلول جوشید، آب آن را تخلیه کرده و از آن استفاده کنید. سیم ظرفشویی در تمیز کردن این ظروف مفید خواهد بود.

اگر ظروف بعد از پخت و پز سیاه شد، ظرف خالی را روی شعله قرار داده تا سیاهی ها به صورت دود از ظرف خارج گردند. به یاد داشته باشید که تا قبل از سرد شدن این ظروف، روی آن آب نریزید؛ چرا که ممکن است که ظرف سوراخ شود.

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

شما می توانید انواع لوازم خانه و آشپزخانه را با بهترین برندهای موجود مانند لیمون، هومتکس، یونیک، زیباسازان و… در سایت فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل ببینید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای دوام و کیفیت بالا هستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع رنده به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل مراجعه فرمایید.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *