مقالات آموزشی

معرفی چند نوع ظرف کیک پزی

ما در این مقاله قصد داریم چند نوع ظرف کیک پزی و کاربرد انواع قالب پخت کیک را شرح دهیم. با فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل پلاس در کرج همراه باشید.

پخت کیک در خانه یکی از لذت بخش ترین و مفرح ترین قسمت های آشپزی می باشد. به خصوص اگر نکات و ریزه کاری های آن را بلد باشید. قسمت اعظم پخت و پز و خصوصا پخت کیک، به ابزار و وسایل مورد استفاده برمی گردد. باید بدانید از هر ظرف برای چه کیکی و چگونه استفاده کنید. ما در این مقاله قصد داریم چند نوع ظرف کیک پزی و کاربرد انواع قالب کیک را شرح دهیم. برای اطلاع از قیمت و خرید ظرف کیک پزی به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج مراجعه کنید.

تاثیر استفاده از ظروف مناسب در پخت کیک

احتمالا برای شما هم پیش آمده است که کلی مواد اولیه را هدر داده اید و کیک شما چیزی که می خواستید نشده است! و احتمالا تقصیر را به گردن بی کیفیت بودن مواد اولیه و یا بی استعداد بودن خودتان گذاشته اید. ولی باید به شما بگوییم که ایراد نه از شما است و نه از مواد اولیه؛ بلکه ظروف کیک پزی شما به درستی انتخاب نشده اند. زمانی که به فروشگاه ها و لوازم قنادی ها مراجعه می کنید، با انواع ظرف کیک پزی مواجه می شوید که تفاوت آن ها را نمی دانید. یک ظرف کیک پزی خوب، نه تنها باعث سوختن زیر کیک نمی شود، بلکه با گردش مناسب حرارت باعث پخت یکنواخت کیک می شود.

انواع ظرف کیک پزی

برخلاف گذشته که ظروف پخت کیک محدود و انگشت شمار بودند، امروزه انواع گونانی از ظرف های کیک پزی را در سایزها، مدل ها، رنگ ها و جنس های مختلفی در بازار می بینیم. مثلا انواع ظرف کیک پزی از لحاظ جنس شامل: ظروف فلزی، ظروف شیشه‌ای، ظروف سیلیکونی و ظروف سرامیکی یا سنگی هستند. تنوع و گوناگونی این ظروف باعث شده تا ما به بررسی مزایای و معایب هر یک بپردازیم. انواع ظرف کیک پزی عبارتند از:

قالب کیک سنتی:

قالب کیک سنتی از آشنا ترین و قدیمی ترین قالب های کیک پزی است که از گذشته تاکنون مورد استفاده قرار گرفته است. این نوع ظرف کیک پزی کاملا ساده و مسطح است و در شکل های گوناگونی مثل دایره تولید می شود.

قالب ‌کیک کمربندی:

یکی از بهترین و محبوب ترین ظرف های پخت کیک، قالب‌های کمربندی می باشند. قالب ‌های کمربندی از سه تکه تشکیل شده اند: کف مسطح، یک حلقه مرتفع و یک گیره کمربندی. دلیل محبوبیت این ظرف این است که پخت کیک در آن به صورت یکنواخت انجام می شود و همچنین کیک را به راحتی می توان از قالب جدا کرد.

قالب ‌کیک سیلیکونی:

قالب های سیلیکونی هم از جدیدترین و بهترین ظرف های کیک پزی محسوب می گردند. دلیل محبوبیت این ظروف این است که کیک به راحتی از قالب جدا می شود، تحمل دمای بسیار بالایی دارد و برای تهیه انواع دسر کاربرد دارد.

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج با امکان خرید اینترنتی انواع کالای مربوط به خانه ، آشپزخانه ، سرویس های جهیزیه ، سرویس های مسافرتی و… در خدمت شما هموطنان عزیز می ‌باشد. شما می توانید انواع لوازم خانه و آشپزخانه را با بهترین برندهای موجود مانند لیمون، هومتکس، یونیک، زیباسازان و… در سایت فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل ببینید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای دوام و کیفیت بالا هستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع ظرف پخت کیک به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل مراجعه فرمایید.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *