مقالات آموزشی

ویژگی های ظروف نگهدارنده فریزری مناسب

در این مقاله قصد داریم به بررسی ظرف یا ظروف نگهدارنده فریزری غذا بپردازیم. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع رنده به فروشگاه لوازم آشپزخانه زنبیل در کرج ...

احتمالا برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از یک میهمانی مفصل، کلی غذای دست نخورده باقی مانده و نمی دانید با باقی مانده آن چه کنید. شاید هم دارای مشغله های کاری زیاد باشید و بخواهید در روزهای تعطیل خود به اندازه کل هفته غذایتان را آماده کنید و در یخچال و فریزر نگه دارید. حتی ممکن است دانشجو باشید و در مسیری دور از خانه درس بخوانید؛ آنگاه ممکن است مادرتان کلی غذا برایتان درست کرده باشد که همراهتان کند تا لااقل برای چند روز غذای آماده داشته باشید! در شرایط خاصی که در بالا گفتیم شما مجبورید غذاهایتان را در یخچال و فریزر نگه دارید تا خراب نشود. ولی از چه ظرف هایی باید استفاده کنید تا هم غذا خراب نشود و هم ظرف نشکند؟ برای اطلاع از قیمت و خرید ظروف نگهدارنده فریزری به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج مراجعه کنید.

چرا باید از ظروف نگهدارنده فریزری مناسب استفاده کرد؟

نگهداری مواد غذایی پخته شده در یخچال و فریزر آن هم در ظرف های معمولی باعث ایجاد باکتری و فاسد شدن غذا می شود. در زیر به مواردی اشاره کرده ایم که به ما می گوید چرا نباید از ظروف نامناسب استفاده کنیم:

  • بهترین محل رشد باکتری ها و میکروب ها بر روی مواد غذایی پخته شده است که گردش هوای آزاد بر روی آن به آسانی انجام می گردد.
  • رطوبت موجود در مواد غذایی پخته شده محل مناسبی برای رشد و تکثیر میکروب ها هستند؛ حال اگر رطوبت بین مواد غذایی و محیط در رفت و آمد باشد، سرعت رشد میکروب ها را چند برابر خواهد کرد.
  • علاوه بر این گردش هوای آزاد بین مواد غذایی و محیط، باعث می شود که بوی انواع غذا در محیط پخش شود و طعم و بوی غذاها تغییر کند.

ویژگی ظروف نگهدارنده فریزری

زمانی که قصد دارید غذای پخته شده را برای یکی دو روز نگه دارید، می توانید آن را در یخچال بگذارید ولی اگر بیشتر از دو روز می خواهید بماند حتما باید آن را در فریزر و در ظروف مخصوص نگهدارنده غذا بریزید. برای خرید ظروف نگهدارنده فریزری می توانید آن را از جنس های سرامیک، شیشه، پلاستیک مرغوب و حتی فلز انتخاب کنید. همچنین ظرف نگهدارنده شما باید دارای درب پرس شده باشد در غیر این صورت بو و طعم مواد غذایی دیگر را وارد ظرف می کند. این ظروف دارای سایزبندی و رنگ بندی متنوعی هستند که می توانید به سلیقه خود هر یک را انتخاب کنید. همچنین این ظروف به دلیل داشتن درب های واشر دار یا قفل دار برای حمل غذا در سفر بهترین گزینه می باشند.

نکات مهم برای خرید ظروف نگهدارنده فریزری

در هنگام خرید ظروف نگهدارنده فریزری به این موارد توجه نمایید:

  • ظروف نگهدارنده مواد غذایی گرم و مواد غذایی سرد با یکدیگر متفاوت هستند؛ پس با توجه به کاربردی که در نظر دارید ظرف مناسب آن را بخرید.
  • ظروف نگهدارنده دارای سایزهای متفاوتی می باشند پس در زمان خرید انواع سایزهای آن را بخرید؛ زیرا برای ریختن غذا داخل ظرف و نگه داشتن آن در فریزر باید ظرفی را انتخاب کنید که کمترین فضای خالی را داشته باشد.
  • بهتر است ظرفی را بخرید که درب آن کیپ شود و نگرانی بابت ریختن غذا نداشته باشید.

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج با امکان خرید اینترنتی انواع کالای مربوط به خانه ، آشپزخانه ، سرویس های جهیزیه ، سرویس های مسافرتی و… در خدمت شما هموطنان عزیز می ‌باشد. شما می توانید انواع لوازم خانه و آشپزخانه را با بهترین برندهای موجود مانند لیمون، هومتکس، یونیک، زیباسازان و… در سایت فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل ببینید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای دوام و کیفیت بالا هستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع رنده به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل مراجعه فرمایید.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *