مقالات آموزشی

معرفی چند راهکار برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی آشپزخانه

ظروف پلاستیکی آشپزخانه | فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

کدر و کثیف شدن ظروف پلاستیکی، یکی از دغدغه‌های خانم‌های خانه دار می‌باشد. در این متن از مقالات فروشگاه زنبیل قصد داریم شیوه‌های نوینی برای تمیز کردن لکه‌های موجود در ظروف پلاستیکی بپردازیم. برای اطلاع از قیمت و خرید انواع لوازم آشپزخانه به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج مراجعه کنید.

چند روش برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی آشپزخانه

در اغلب خانه‌ها وسایلی وجود دارند که با پلاستیک سفید ساخته شده‌اند. این ظروف درکنار زیبایی و کارآمدی که دارند، متاسفانه با گذشت زمان دچار تغییر رنگ می‌شوند. یکی از مشکلات شایعی که در استفاده از این وسایل بوجود می‌آید، کدر شدن آن‌هاست. عوامل زیادی در کدر شدن و زرد شدن رنگ این طروف تاثیر دارند، که نور مستقیم آفتاب، کهنگی، حرارت وسایل گرمایشی و کثیفی می‌توانند از این دست مشکلات باشند. البته ناگفته نماند که تغییر رنگ ظروف پلاستیکی اگر ناشی از تغییرات شیمیایی مواد درون آن باشد، پاکسازی آن عملا غیر ممکن خواهد بود. یکی از راهکارهایی که برای جلوگیری از تغییر رنگ ظروف می‌توان انجام داد استفاده از آب اکسیژنه، مایع سفید کننده، آب و صابون است. در ادامه متن چند راهکار برای حل این قبیل مشکلات را برای شما بیان می‌کنیم. برای رهایی از کدر شدن ظروف پلاستیکی، با ارائه چند روش  با ما همراه باشید.

 

ظروف پلاستیکی آشپزخانه | فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

 

شیوه اول برای تمیز کردن ظروف پلاستیکی

برای اینکار در ابتدا یک ظرف پر از آب گرم و صابون تهیه کنید، پس از آن ظرف پلاستیکی را به مدت ۱۰ دقیقه در ظرف پر از آب گرم و صابون قرار دهید. سپس بوسیله یک اسکاچ نایلونی، پلاستیک را با دقت با آب سرد بشویید. برای سفید شدن مناطق زرد رنگ پلاستیک نیز می‌توانید از آب اکسیژنه استفاده کنید. به این صورت که ظرف را به مدت ۳۰ دقیقه درون محلول آب اکسیژنه قرار دهید. بعد از سپری شدن ۳۰ دقیقه، ظرف را با آب سرد شسته و آن را در هوای آزاد خشک کنید. اگر هم زردی ظرف از بین نرفت، می‌توانید این مراحل را مجددا تکرار کنید.

شیوه دوم برای تمیز کردن پلاستیک‌ها

این شیوه بیشتر برای ظروفی مناسب هستند که بزرگ بوده و نمی‌توان آن‌ها را جابجا کرد.

نخستین مرحله در این روش به این صورت است که یک مقدار آب و ۱ فنجان جوش شیرین را با هم مخلوط کرده و یک مایه خمیری شکل بدست آورید. در ادامه به کمک اسفنج، خمیر بدست آمده را به آرامی روی نقاط زرد و کدر بکشید. حال اجازه دهید مواد به خوبی خشک شوند. البته بهتر است بدانید که برای اثر بخشی بهتر، می‌توان از سرکه به جای آب استفاده کنید.

مرحله دوم در این روش، تهیه مخلوط ۲ قاشق غذاخوری با آب است. در ادامه باید این ترکیب بوسیله یک پارچه تمیز بر روی قسمت زرد رنگ کشیده شود. بعد از حدود ۴ ساعت مواد را از روی طرف شسته و نتیجه را مشاهده کنید.

آخرید مرحله این روش، استفاده از خمیر دندان است. خمیر دندان را با استفاده از یک اسفنج بر روی ناحیه مورد نظر ظرف بکشید. در این مرحله باید توجه داشته باشید که حرکت دست شما باید به صورت دایره‌ای باشد. بعد از این مرحله، به آرامی خمیر دندان را از روی پلاستیک پاک کرده و نتیجه را ببینید.

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل

فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج با امکان خرید اینترنتی انواع کالای مربوط به خانه ، آشپزخانه ، سرویس های جهیزیه ، سرویس های مسافرتی و… در خدمت شما هموطنان عزیز می ‌باشد. شما می توانید انواع لوازم خانه و آشپزخانه را با بهترین برندهای موجود مانند لیمون، هومتکس، یونیک، زیباسازان و… در سایت فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل ببینید. تمامی محصولات موجود در این فروشگاه دارای دوام و کیفیت بالا هستند. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع رنده به فروشگاه لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل مراجعه فرمایید.

ما را در صفحه رسمی اینستاگرام فروشگاه اینترنتی لوازم خانه و آشپزخانه زنبیل در کرج دنبال کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *